close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

את יפה כשצנוע לך: על שמלות כלה צנועות

מערכת שורשג אדר, תשפ28/02/2020

האם שמלות כלה צנועות יותר הופכות לטרנד אמיתי?

תגיות:
שמלת הכלה היא התגשמות חלומן של נשים רבות – בארץ ובעולם. שמלת הכלה איננה רק שמלה, אלא שהיא מקפלת בתוכה ערך רגשי רב, אלמנטים של טוהר והתחלה חדשה ובעיקר – אהבה גדולה ונדירה. בכל שנה, מעצבות השמלות הגדולות משיקות קולקציות חדשות, הנשענות על טרנדים ומושפעות מבירות האופנה הגדולות בעולם.

כיום, כלות שמחפשות שמלה צנועה, לא צריכות עוד להסתפק בדגמים בודדים בנראות קלאסית ופשוטה. השמלה הצנועה באה על חשבון איכות ושיקיות? בוודאי שלא! הנשים הדתיות (ולא רק הן), יכולות להיות הכלות שהן תמיד רצו להיות! השמלות הצנועות ב-2020:
30px;">?? נתפרות עם החומרים האיכותיים ביותר
? דגמים שונים המאופיינים בגזרות, טקסטורות ובדים שונים
? מעוצבות מאפס בהתאם לבקשת הלקוחה

שמלת הכלה הצנועה, הפשוטה והקלאסית
לכל כלה ישנן העדפות אחרות, ומאחורי שילוב המילים שמלות כלה צנועות ישנו עולם שלם של דגמים, עיצובים ומגמות. השמלה הראשונה שיכולה להתאים לנשים הדתיות, היא שמלת כלה פשוטה וקלאסית. ישנן כלות שחשוב להן מאד ללבוש שמלה על זמנית – כזו שתהיה רלוונטית גם בעוד 20 שנים. ואכן, שמלות אלו מעוצבות בקווים נייטרלים, הכי רחוק ממגמות עכשוויות והשפעות טרנדיות.

מה מאפיין את השמלה?
? שמלה קלסאית תהיה תמיד בצבע לבן
? שמלה נטולת עיטורים ושיבוצי אבנים
? שמלה המעוצבת על בסיס בד אחד בלבד

שמלת כלה בעיצוב וינטאז' – גם לנשים הדתיות
אחת השמלות הנחשקות כיום – על הנשים הדתיות וגם על אלו החילוניות, היא שמלת הוינטאז'. אופנת הרטרו כבר זמן רב נוכחת ובועטת, ובאה לידי ביטוי בתכשיטים, פריטי לבוש, רהיטים וכן – גם בשמלות הכלה. שמלת הכלה בעיצוב רטרו-וינטאז' למעשה נשענת על עיצובים נוסטלגיים יותר, כאלו שהיו פופולארים מאד בשנות ה-70 וה-80. שמלות אלו יעוצבו בין היתר באמצעות תחרה, ובטקסטורות נוספות שיתמכו את הטון התמים-נאיבי. המראה המתקבל הוא מראה עדין ומיוחד, תוך שמירה מלאה על מגבלת הצניעות עם שרוולים ארוכים וללא מחשוף.

שמלות אלו נתפרות כמובן בצבע הלבן המזוהה ביותר עם שמלות הכלה, אך לא רק. בהתאם לבקשת הכלה, ניתן לעצב את השמלה גם בצבעי ב'ז או ניוד, שמעניקים רובד נוסף לטון הוינטאז'.

שמלת כלה צנועה בעיצוב מודרני – האמנם?
המון פעמים "צנוע" ו"מודרני" מתנגשים. בפועל, מדובר על מחסום מחשבתי בלבד, כך שניתן לעצב שמלות כלה לדתיות גם בעיצובים מודרנים וטרנדים. מגמות אופנתיות מכתיבות את הטון באשר לצבעים, בדים ועיטורים שונים. לכן, אם גם את רוצה להיו כלה מודרנית ועדיין לשמור על ענווה וטון רך, תוכלי להיות כזאת! השמלה המודרנית תאופיין בכמה אלמנטים משתנים, זאת בהתאם למגמות הנוכחיות:
? הבד - ישנם בדים ספציפים המזוהים עם מגמות עכשוויות כמו המשי, שיפון, סאטן ועוד...
? הגזרה – שמלה צנועה יכולה להיות צמודה במותן ומשוחררת יותר בהמשך, או לחילופין צמודה לכל אורכה
? צבע – הצבע הלבן עדיין זוכה לביקוש הרב ביותר, אך כיום ישנן כלות שבוחרות ללבוש שמלות בצבעים רכים אחרים – מהניוד, דרך הבז' ועד הקרם
? עיטורים – ניתן לעטר את השמלה עם אבני סברובסקי, תחרות ייחודיות או כל אלמנט אחר שהוכתר כטרנד הנוכחי.

שמלת כלה צנועה – לא רק לנשים דתיות
שנים רבות השמלות הצנועות כוונו רק לנשים המסורתיות והדתיות. הרצון להדגיש את מהות האירוע ואת טוהר הכלה, גרם לנשים רבות לבחור בשמלה צנועה. היתרונות של שמלה צנועה לאירוע החתונה:
? כבוד מלא למעמד המרגש המגלם בתוכו גם מימד מסורתי/דתי
? השמלה איננה האלמנט המרכזי – אלא האישה
? שמלה צנועה עומדת במבחן הזמן – פשוטה, נייטרלית ואלגנטית
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה